onsdag 11 april 2012

52 dagar kvar - race report

Uppdateringsbristen som varit kan helt enkelt bero på besvikelse och ilska blandat med extrem trötthet efter loppet. De slutade iallafall sådär, 13e plats på tiden 35.31. Första kilometern gick lekande lätt lite väl snabbt, likaså andra medan tredje var lite tyngre och gick sammanlagt på 9.59. Sen var klungan lite väl snabba och då jag tappat dem sjönk jag som en sten genom fältet och mellan km 4.5-7 hade jag uppenbara tankar på att bryta, men insåg att det var lite mesigt och fortsatte. Sista kilometern gick bra där jag jagade Karl Rönnby från Enhörna IF, men han var alltför långt borta. Besviken och arg efter då jag förväntat mig mer. MEN, lite ursäkter kan man alltid kosta på sig:


- banan var riktigt jobbig i terrängen med stigningar. Plis blåsten
- gjorde årets rookiemisstag och öppnade tokhårt medan hela klungan tog det lugnt.
- var förmodligen inte helt frisk efter väggen veckan innan.


Så insatsen kanske inte var så dålig ändå...


Dagens höjdpunkt som lättade upp hela dagen var att träffa 4:30-Staffan innan och efter loppet för att tjöta med! Alltid lika trevlig och löpgösd och gjorde en riktgit bra insats genom att springa in under 39 min. Alltid lika kul att se och prata med passionerade löpare! Rekommenderar verkligen hans blogg för er som vill läsa mer!

1 kommentar:

  1. Tack för de orden! Löpgösd förresten, löpglad (kollar på tangentbordet och gissar nu) :-)

    Det är en tuffare bana än många andra millopp och början är förrädiskt lätt! Dessutom har du haft en tung träningsperiod! En bra snabbdistans och en bra placering och tid blev det ju, tiden är ju snabbare än förra årets Hässelbylopp och då är ju banan mkt långsammare!!

    SvaraRadera