onsdag 4 april 2012

5 dagar kvar - Snart tävling igen och ny vecka

Förra veckan lyckades jag skrapa ihop en hel del mil, blev totalt runt 12,4 avverkade mil med ett bra långpass på söndagen som varade över cirka 26 kilometer och kändes mycket lätt. Inga större skavanker dagen efter mer än stelhet i ena hälen som försvann under dagen. Kroppen har känts fortsatt rätt lätt trots inga vilodagar och jag är rätt förvånad själv.

Träningspass igen igår med Spårvägen med 40 minuters tröskel. Då grabba som Max och Tobbe skulle köra backe och Henke nobbade träning blev det istället jag och vår käre danske import Jens som fick köra, och eftersom han är relativt snabbare än jag undrade jag hur fan detta skulle gå. Men det löste vi genom att jag fick ett försprång, han fick springa lite extra runt alla svängar vi gjorde på Djurgården och jag fick helt enkelt ge järnet. Men jävlar vad det var jobbigt!! Tror definitivt det gick lite för fort för när vi sprintade loss lite på Valhallavägen svarade benen knappt alls. Och imorgon väntar ännu ett döpass; 25 km med tröskel i 3min45s/km sista 7-8 kilometrarna. Vill någon dra imorgon, hör gärna av er!

Om några dagar väntar också nästa tävling, som inte ingick i min grundplanering denna säsong men som kommer bli rolig: Enhörnas Påsksmäll över 10 km. Har fått en del indikationer på att banan inte är lättlöpt men det är bara att köra på som vanligt. Helgen får avgöra vad för tid som ska satsas på. Den medvetna har också sett att jag kastat om i min löpplanering till höger, bland annat har New York Marathon försvunnit vilket varit helt medvetet då det egentligen var tänkt som en rolig grej, men nu när löpningen verkar ha blivit något mer än en rolig grej för det stryka på foten. Spring Cross har ersatts av Terräng-DM över 12 km och nästa lopp som också ligger risigt till är Danderydsloppet den 1 maj. Men vi avvaktar med hur det blir med det med!

Livspusslet knagglar på, min käre propp och sambo har fått jobb nu och med mina lite väl tidiga morgnar, allt mitt görande på eftermiddagen blir det mest möten i dörren eller för en kvällsfika där båda våra ögon klipper ganska rejält. Tufft men that's what life is about!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar