torsdag 23 juni 2011

Lopp klara för hösten

Då var anmälningarna inbetalda och loppen bestämda! Det blev följande lopp, självklart uppdaterade till höger men med följande motiveringar:

Bellmansstaffeten är väl inte helt klart ännu, men till 90% säkerhet. ett roligt 5 km lopp för att ha roligt med andra helt enkelt. Midnattsloppet fick tyvärr stryka på foten, träningsläger i båstad för Damlaget fick gå före. har dessutom sprungit det tidigare tre gånger, och en tid klockan 22.00 på kvällen är visserligen rolig men med mycket folk, risk för dålig start och mycket hopp i sidled hela vägen gjorde att det ströks.

Första steget den 10 september är ett lopp som GIH är med och arrangerar, och som jag fick nys om just per mail från GIH. hittills inte många deltagara, men som jag tror kommer ramla in. nära till start, en sträcka som jag kan springa i sömnen då den är som hemma samt en lagom sträcka för ett genrep till nästa lopp, gjorde de perfekt.

Nästa lopp får väl anses som det stora målet, Stockholm halvmarathon den 17 september där en ganska hård tid ska nås för att kunna känna lite på länge distanser. 21098 meter runt stockholm ska dock inte underskattas, och träningen kommer läggas upp med mer distans. dock är målet till en början udner 1.25, för att sedan trimma ned det lite. Här ska det smälla! kanske en topp 150 placering kan nås, helst sikte på topp 100.

ToppLoppet den 1 Oktober ska också anses som ett roligt lopp och uppladdning för hässelbyloppet, och här siktas väl på en topp tio placering i min klass. vet inte mycket om klassen på andra deltagare än, men en milstid på 38.30 alla gånger som det känns nu. också en bana jag känner hyfsat.

Sista loppet för i år vore roligt med banrekord, och vilken passar inte bättre än hässelbyloppets flacka bana på 10 km? Lätt nytt rekord, har anmält mig i tävlingsklassen och försöker väl på en topp 100 placering. såg att jag i motionsklassen kanske skulle fått en top 5 placering med nytt rekord, men nu känns tävlingsklassen bättre om jag vill slå pers.

Som sagt utanför stugorna i sälka innan ett 25 km lång sträcka skulle påbörjas: Fuck Of nu kör vi!

Jag i starten i AIDS-loppet. Perfekt bakom ledarna!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar