lördag 12 juli 2014

Sommarvärme och ont i armen

Sommarvärmen som kom denna vecka har delvis varit underbar och delvis varit plågsam. Underbar i den mån att man lagrar in film på film på film i sitt sinne som man kan plocka fram i december-mars sen när det är kallt och fruktansvärt att springa och då man lovar sig själv att aldrig klaga. Det är också underbart att kunna gå ut i shorts och linne när man handlar mjölk till morgonkaffet och när man ligger vid stranden. Men det är sannerligen lite jobbigt (lyxproblem) att springa när det är gassande sol, speciellt då jag är riktigt värmekänslig men jag skulle hellre ha det såhär än vinter alla dagar i veckan.

I veckan har jag försökt att springa en till två gånger per dag och minst få in två mil om dagen, vilket fungerat okej förutom en dag som var vilodag och en dag som av diverse anledningar bara blev 11 km. Men den dagen som blev vilodag var ytterst ofrivillig, då jag lyckades med konststycket att köra en sax rakt in i armen några centimeter, och det strax tre centimeter ovanför pulsådern! Jävlar vad ont det gjorde!! Då det var på kvällen funderade jag och fästmö länge på om vi skulle åka in och sy, då det rann rätt rejält och var ett 1,5 centimeter jack, men då vi ringde in blev vi placerade i kö på plats 39, kände vi att en natt på sjukan inte var något vi ville göra. Men det blev en natt där jag vaknade för jämnan med ont och det blödde igenom flera gånger. Dagen efter gick jag till vårdcentralen, som är precis över gatan, där de beklagade sig över att jag inte åkt in men där de också blev oroliga över min nedsatta rörlighet i handleden och undrade om inte en sena skadats. Efter läkarkoll ordnade han en remiss till Odenplans handkirurg för ultraljud, men då det kändes bättre dagen efter och andra saker dök upp nyttjade jag inte det tillfället. Men nu idag, fem dagar efter, känns det lite igen och det hade kanske inte varit så dumt att åka dit ändå. Vi får se hur det känns de närmaste dagarna.

Känner mig lite smått otursförföljd, ett virus som inte går att göra något åt och så en saxjävel som ska plåga en. Fast det hade kunna vara värre.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar