måndag 7 januari 2013

Tusingar med ung landslagsman

Sista dagen på playitas ger blandade känslor som jag beskrev tidigare. Visst ska det bli skönt att åka hem, men de träningsmöjligheter som denna ort ger är fantastiska vilket sällskapet också är. Jag önskar att löpningen  hade gett lite mer, men jag är glad över att jag faktiskt i princip blivit frisk i vaderna och det ska bli skönt att börja grunda med bra löpning igen.

Dagen till ära bestod av simning med Holmblad på morgonen, som var ruggigt besviken över hans andra torsk igår vilket gjorde att vår gemensamma tävling blev 4-2 till fördel för mig. Kul att slå honom i något. Han har dock redan börjat planera träning inför nästa läger.

Tusingar vart det idag, sex stycken som jag drog runt på tider mellan 3.17 som snabbast till 3.28 som långsammast. Inget att hänga i granen mer än att det var skönt att springa. Som tur är behöver jag itne springa fort nu, det är längre fram i sommar som det ska gå fortare. Några som däremot sprang snabbt var juniorerna med Alexander Palm, vår landslagsprydde löpare som nyss börjat i spårvägen efter att kommit från Norrköping. Som 19-åring är han en av de bästa i sin ålder och han siktar stenhårt på en juste 8.25 tid på 3000 meter i inneSM snart. Att han redan representerat landslaget några gånger, sprungit 5000 på 15 blankt och fortfarande ung gör att han definitivt har en gedigen karriär framför sig. Han var dock inte lika pigg framför kameran, vilket bilde nedan visar. Hans snygga landslagströja fick jag dock med.



Nu väntar packning, läggning och laddning för löpning imorgon bitti! So long.

2 kommentarer:

  1. Låter som om Ni haft det riktigt bra och välkommen tillbaka till varma Sverige. Själv längtar jag extremt efter en varm träningsresa.....inte alls avundsjuk....

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tackar! Det är lite så man längtar tillbaka nu när man kommit tillbaka till Sverige! Ser att din träning går okej också!

      Radera