måndag 21 januari 2013

Jonas mat och träningsdagbok - Dag 1

Som ni ser på rubriken ska bloggen ändra form ett par dagar, dels för att sätta press på mig själv och dels för att motivera mig att köra hårt nu när jag ändå inte springer och det mer blir en alternativträningsrapport som kommer dyka upp i tid och otid. Men, om man nu ska vara positivt, kan jag säga att det faktiskt är en bra tid att vara skadad och dålig, jag får i god tid bygga upp en grundstyrka och vara mer detaljerad i återhämtningen än om det hade varit under säsong med tävlingar nära.

Mat och träningsdagboken kommer utformas med tre rubriker som kommer fyllas i dagligen: Mat (om jag ätit bra, dåligt, mycket, lite eller oregelbundet, sömn (under natten och eventuellt på dagen, helst 8 timmar per natt) samt träning (träning).

Idag har det varit såhär:

Mat: Jodå, helt okej! Lagom mycket och regelbundet.

Sömn: Godkänt, 7 ½ timmes kvalitetsömn

Träning: Två pass, totalt 75 min uthållighet med intervaller på cykel samt benstyrka och bröststyrka. Asså jag var inte stekhet på gymmet idag, efter två set med hantelpress för brösten var jag darrig och efteråt kunde jag knappt lyfta armarna. Riktigt illa!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar