tisdag 22 januari 2013

Jonas mat och träningsdagbok - Dag 2

Vaknade klockan sex, eller blev snarare väckt kockan sex av väckarklockan som tjöt. Ändå lagom tidigt, den brukar ringa ännu tidigare i vanliga fall så det är inget som stör. Men när man tittar ut och det är - 11 grader är det ändå så man gärna vill ner under täcket igen. Säger jag som ändå var inne på crosstrainern för en hård 45-minutare med lite avslutande hamstringsövningar.

Sedan skulle jag simma klockan 13, som blev 14, som blev 14.30, som blev 15 som blev... inte av alls. Alldeles för mycket jobb som var inspirerande att ta tag i, med en del nya idéer som jag kom på av farten. Kul!

Summering av dagen:

Mat: Jaa, det var väl OK. Mängden drar ner betyget från godkänt till OK:

Sömn: djup 7 ½ timmessömn. Fullt godkänt.

Träning: Icke godkänt då planerade pass inte blir av. Dessutom sjuklig träningsvärk. Jag har nog gått ner mig rejält i styrkan, men nu har jag i alla fall börjat göra något åt det.

Pratade även med Coach Kent idag och det var inte mer än att konstatera att jag inte ska köra något inomhus utan försöka köra på alternativ och smyga igång igen. För att blicka tillbaka till de olika scenarien som beskrevs i detta inlägg så blir det alltså alternativ tre utan tävlande men med noggrann träning.

Vackert så. Imorgon väntar dubbelpass. Hoppas jag.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar