fredag 3 maj 2013

Sicka grabbar...

Jag är försiktig med löpningen nu då jag inte för något i världen vill dra på mig mer skador som gör att jag måste träna inomhus nu när sommaren och löpsäsongen verkligen är igång. Därför blir det verkigen varvande kring hårda pass med löpningen och lugna pass på cykel och liknande. Som igår, jag hade säkert kunna kötta på bra med löpning morgon och kväll, men valde det kloka valet att alternativköra på morgonen och tröskla på kvällen, och kroppen svarade bra. Lite öm idag, men ingen fara. Skönt att kroppen svarade, även om jag var lite orolig när jag kom ner till klubbis och såg gägnet i omklädningsrummet; Johan Hydén från Hammarby, Larsa södergård, Olle Walleräng, Daniel Norberg, Henrik Jakobsson, Marcus Gustafsson, Meberathom Yamana. Benen skrek av förskräckelse, innan de lugnade ner sig då alla i princip hade varit ute innan eller skulle distansa på grund av tävlingar. Tur det, annars hade jag haft ont idag.

I helgen som kommer är det Kungsholmen runt, självklart utan mig med. Kanske jag kommer dit och tittar lite dock. Risken är dock att löpsuget blir så stort att jag sedan springer något mer pass och då är det kört...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar