onsdag 10 april 2013

Rätt bra träning nu

Eftersom halva spåretgänget befinner sig på höghöjd i Flaggstaff i staterna kan man inte låta bli att bli lite avundsjuk och få en vilja att träna hårdare eftersom alla kommer komma tillbaka i sitt livs form. Från i måndags har därför träningen löpt på bra utan någon direkt reaktion på benet. Idag ska det löpas ute i 40 minuter och jag hoppas det håller.

Igår körde jag och Larsa Södergård ett rätt schysst pass där jag kröde 30 minuter crosstrainer samt 30 min cykel medan Larsa Nöjde sig med 30 min crosstrainer, så lite sällskap fick man. Avslutade med lite styrka och det känns OK faktiskt. Motivationen är högre nu när man börjar komma igång mer vilket är skönt.

Södergård den yngre har jag även äran att prata träningsupplägg med, och för att höja motivationen ytterligare väntar ännu en roddtävling nästa vecka. Blir sjukt bra. Har fått lite upplägg på bra roddpass med som ska köras fram till dess.

I vuxenlivet har ett annat stort steg tagits, då jag igår fick min första bilräkning då min "röda fara" pajade ihop. Eftersom det ändå var dags för byte av kamrem och liknande landade den sköna summan på 6500 kronor. Tack för det Televerket!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar