fredag 26 oktober 2012

Snö, jobb och sjukdomskänning

Ingen missade ju att det snöade igår, i alla fall inte om man gick in på facebook där i princip alla statusuppdateringar handlade om snö och bilder. Rätt kul, vad tänkte man innan facebook fanns och ens första tanke var "Oj, det snöar, jag måste uppdatera min facebook om det!"? Jag håller med de som säger att det är lite tidigt att snö kommer nu, jag menar, oktober!! Hade det varit 26 november hade jag köpt det rätt av, men nu, nja...

De senaste dagarna har det varit massor med jobb och det har tärt på krafterna. Igår var jag med Anders Hermansson, en tränarstudent på GIH och f d kurskamrat på fotbollstränarlinjen , i Nyköping fram och tillbaka för att träna NiU:s fotbollsstudenter i fotboll, ett coerverpass inriktning fotens yttersida. Rent konkret är Coerver en gammal holländsk man i Ajax som utvecklade teknikövningar för att skärpa den i individuella tekniken, och jag tror faktiskt han var den som utvecklat många av de framgångsrika spelarna i Ajax-laget som vann Champions League 1995, 1-0 över AC Milan. Nu har hans metod utvecklats i ett företag som kommer ut till lag, föreningar och skolor och jobbar med att utveckla teknik. Väldigt intressant och roligt!

Hursomhelst innebar det tidig uppgång, passet började 08.30 i Nyköping och det betydde att vi åkte 06.00 från Stockholm. Lagom tidigt, men det är ju samma tid som när man springer så det var ju inga konstigheter. Anledningen att vi fick komma var också en f d kurskamrat på fotbollstränarlinjen, Jonna, som är tränare i NiU i Nyköping. Efter passet fick vi en rundvandring innan vi åkte tillbaka, och då blev det jobb för hela slanten med massa möten till sent på kvällen. 20.10 kom jag hem, trött och sliten.

När jag kom tillbaka till GIH vid 14.00 tänkte jag köra min tänkta tröskelrunda, men jag kände mig hängig, trött och sliten och det var som en infektion höll på att bryta ut. Jag vet inte om det var lathet eller klokhet, men jag höll mig faktiskt från att springa och jag tror det var klokt. Idag känner jag mig bättre, men det är något som inte är rätt i kroppen. Pulsen är dock normal, men jag har en trötthetskänsla i mig. Jag ska försöka ge mig ut på en runda i eftermiddag, ingen kvalitet utan bara distans, för att se om kroppen svarar. Jag tror det är lugnt, men jag har blivit klokare med att lyssna på kroppens signaler och det känns bra!

I övrigt i helgen ska jag ikväll till föräldrarna och träffa kusinen Tina vilket var sjukt länge sedan, imorgon är det träning och cocktailparty med SSCO plus massa löpning så det är full rulle på alla fronter!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar